DE STEM ALS MOTOR VAN HET LICHAAM

DE STEM ALS MOTOR VAN HET LICHAAM 

10-daagse workshop met het Gardzienice Theater 


  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button

De Poolse theaterassociatie Gardzienice is vermaard om haar fysieke acteurstraining waarbij zang een cruciale rol speelt. Sinds 1977 ontwikkelt de groep producties vanuit het gehucht Gardzienice - welbewust geïsoleerd van het gehaaste stadsleven - en onderneemt expedities naar andere gemeenschappen (ook buiten Polen) om met de lokale bevolking in contact te komen. Doel hiervan: onderzoeken hoe liederen, gedichten, verhalen en rituelen uit de volkscultuur effectief in theater kunnen worden omgezet. 


In de workshop - geleid door acteurs en regisseur/oprichter Wlodimierz Staniewski - wordt het gebruik van stem en lichaam onderzocht. Het basismateriaal bestaat uit volksliederen uit diverse culturen. In Gardzienice’s filosofie is de stem de bron van beweging, gebaar, ritme en handeling. Sterker: elke fysieke handeling wordt opgebouwd vanuit een muzikale basis. Centraal in de workshop staan stemtraining, fysieke oefeningen, ademhaling, groepszang en improvisatie. 


Gardzienice bekleedt een volstrekt unieke positie in het Europese theaterlandschap. De schaarse groepsproducties, zoals Gargantua/Pantagruel (1977), Awakum (1993), Carmina Burana (1993) en Metamorphosis (1999) ademen een organische kracht en dynamiek en zijn geënt op indringende beelden. De groep is met voorstellingen en trainingen over de hele wereld een felbegeerde gast. Met deze workshop introduceert PassePartout de groep in Nederland. Voor iedereen met belangstelling voor het gebruik van stem en lichaam in het theater sterk aanbevolen!



DE STEM ALS MOTOR VAN HET LICHAAM 

10-daagse workshop met het Gardzienice Theater 


  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button
  • Slide title

    Write your caption here
    Button

De Poolse theaterassociatie Gardzienice is vermaard om haar fysieke acteurstraining waarbij zang een cruciale rol speelt. Sinds 1977 ontwikkelt de groep producties vanuit het gehucht Gardzienice - welbewust geïsoleerd van het gehaaste stadsleven - en onderneemt expedities naar andere gemeenschappen (ook buiten Polen) om met de lokale bevolking in contact te komen. Doel hiervan: onderzoeken hoe liederen, gedichten, verhalen en rituelen uit de volkscultuur effectief in theater kunnen worden omgezet.

In de workshop - geleid door acteurs en regisseur/oprichter Wlodimierz Staniewski - wordt het gebruik van stem en lichaam onderzocht. Het basismateriaal bestaat uit volksliederen uit diverse culturen. In Gardzienice’s filosofie is de stem de bron van beweging, gebaar, ritme en handeling. Sterker: elke fysieke handeling wordt opgebouwd vanuit een muzikale basis. Centraal in de workshop staan stemtraining, fysieke oefeningen, ademhaling, groepszang en improvisatie.

Gardzienice bekleedt een volstrekt unieke positie in het Europese theaterlandschap. De schaarse groepsproducties, zoals Gargantua/Pantagruel (1977), Awakum (1993), Carmina Burana (1993) en Metamorphosis (1999) ademen een organische kracht en dynamiek en zijn geënt op indringende beelden. De groep is met voorstellingen en trainingen over de hele wereld een felbegeerde gast. Met deze workshop introduceert PassePartout de groep in Nederland. Voor iedereen met belangstelling voor het gebruik van stem en lichaam in het theater sterk aanbevolen!


37

Jaar

122

Workshops

67

docenten

2322

deelnemers

37

Jaar

122

Workshops

67

docenten

2322

deelnemers
Share by: